1726

Slänger i detta nu falafelhelvetet åt skogen efter att ha spenderat tid och
evighet åt att fösöka få allt till en smet lämplig att rulla små tramsiga bollar av.
Plötsligt tror jag inte på falafel längre, det måste vara en myt.
Plötsligt tror jag heller inte på matlagning, matlagningsapparatur eller dill.
Mixar jag i mixern mixas det som finns längst, längst ner och allt annat ligger
oberört och suckar åt mig när jag tillslut lyfter upp mixern och frenetiskt skakar den
för att försöka få den fula dumma löken som ligger längst upp att liksom glida ned
om så bara några centimeter. Vilket den i alla fall inte gjorde.
Mixerstaven luktar bränt och de förbannade kikärtsidioterna är fortfarande hela.
Jag hatar mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0