Skall börja med riktiga rubriker

Tänkte att, nu när det är nytt år och så vidare, kan det vara trevligt att börja blogga lite igen. Såhär i januaris första dagar är jag så bajsladdad med både ångest och glädje att jag tror jag måste börja skriva av mig någon stans. Med vetskapen om att jag är en slarvig bloggerska som förmodligen inte kommer uppdatera mer än någon gång i månaden ser jag det mest som ett trevligt försök. Trevliga försök är ju trevligt.

Inför årsskiftet har jag reflekterat lite över det gångna året.

 

 

Jag har behandlat frågor som;

Vad är det som luktar? Varför kan jag inte sova? Vem har inte stängt dörren ut till trapphuset? När blev klockan så här mycket? Har det varit en bra dag? Vad har jag gjort? Blev jag gladare? Vem väntar på mig? Hur mycket väger en apelsin? Har jag hamnat rätt? Vart är jag på väg? Hur får man tiden att gå? Är det länge kvar? Hur långt har jag gått? Vad kommer finnas kvar? Vad har format mig? Vad tror jag på? Vem skall ta på mina fötter? Vad är jag bra på? Lyssnade jag verkligen? Vem finns kvar efteråt? Är jag den enda som är vaken? Har det slutat regna? Varför känner jag ingenting? Varför händer ingenting? Har jag slutat röka nu? Varför känner jag ingenting? Hörde han vad jag sade? Varför säger hon ingenting? Hur mycket är klockan? Borde jag vara kvar? Var det egentligen en hemlighet? Skrattar jag för högt? För sällan? När är vi framme?

 

 

Och så vidare.

 

 

En hel del har väl hunnit hända under 2011. Det har varit vår, jag bodde min sista tid i Umeå. Det har varit sommar, jag bodde i Stockholm. Jag skulle börja läsa på en filmlinje i augusti. Ordnade bra lägenhet som blev för sunkig och för trång, bra jobb som tog slut. Flyttade ihop med en bra tjej som kom att driva mig till vansinne, och jag henne. Ringde till skolan och sade tack, men nej tack, flyttade till Malmö. Till Ryan. Min finaste bästa. Sökte intensivt efter något slags jobb men med ett sisådära resultat. Kom tillslut in på mitt sjättehandsval Genusvetenskap vid Malmö högskola. Var där en gång. Kom in på Dokumentärt berättande på halvfart, där jag trivts bra. Passiv kreativitet och tid att tänka. Vi har en fin lägenhet. 2600 i månaden, csn ger ut 4200. Ord är överflödiga, vi har det lite körigt med pengar. Jag har ett extrajobb som är så tråkigt att jag är villig att betala för att slippa jobba. Jag har jobbat ändå, varit duktig, men nu tänker jag inte jobba mer. Efter tre månader i Malmö sprang jag in i en järnvägg. Pang bom ba. Nu tar jag det lite mer manjana. (kan inte göra spanska slingriga n).

Jag kommer bo kvar i Malmö. Fortsätta plugga här och bo här med Ryan. Vi hare så fejnt.

 

 

Jag tänkte sammanfatta mitt 2011 i ord och bilder, men det orkar jag verkligen inte.

Har i alla fall klippt av mig håret ocg färgat det svart. Och gnällt en del över detta.

 

Vi åkte hem till min mamma i norrland över jul. Det var som vanligt hur mysigt som helst.

 

Moffa somnade till kalle anka i vanlig ordning, snapsen tog och aliaskriget bröt ut fram mot småtimmarna,

magsäcken växte sig till dubbel storlek och tomten var full. Såsom många andra.

4

Jag brukar inte bry mig om nyårslöften.

Men i år bestämde jag mig för att slå på stort och lova mig själv att jag 2012 skall ägna året åt att

"satsa på mig själv" Ryan lovade att han skall börja odla fruktkoriander.

 

Nyår blev i Malmö. Jag gillar egentligen inte nyår. Men jag gillar fuskbubbel, fuskjuveler och raketer.

50% av mina syskon förgyllde kvällen genom att vara här.

Sista bilden 2011

Första bilden 2012

 

Puss och hej


Kommentarer
Postat av: currydoren-sanna

Jag älskar din frisyr.

2012-01-05 @ 15:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0